söndag 14 mars 2010

MW-Tips: 14 mars

Jag har ju tidigare varit inne lite på hur duktiga unga artister ofta är på att använda sig av sociala medier. Den här artikeln från Mashable berättar om några intressanta exempel från musikbranschen, som bland annat inkluderar mikrobetalningar och sponsrade video-reportage.

Siffrorna talar onekligen sitt tydliga språk; Twitter ökar i princip inte längre. Samtidigt levererar Facebook framgångsrapporter på löpande band. Än är det givetvis för tidigt att dra några stora slutsatser av detta, men de som tar för givet att Twitter kommer att gå i Facebooks fotspår bör nog tänka om. Tipstack till @hans_g!

Måste vara surt för NA att inte längre ha ensamrätt på den här citatmaskinens bloggposter. Minns förra säsongen när jag var i ÖSK's klubbstuga efter deras hemmamatch mot AIK och fiskade kommentarer för Fotbollsverige.se's räkning. Med "Äh, de där skotten hade farmor räddat" viftade Alvbåge bort Expressens påståenden om att AIK pressat honom på slutet.

Har inte sett Bella & Tyra Show, så kan inte uttala mig om kvaliteten. Men att det skulle bli en publiksuccé var ju knappast oväntat. Lika väntade var väl kommentarerna till artikeln. Positivismen brukar ju inte direkt flöda i kommentarsfälten på Resume.se.

De här siffrorna låter extremt höga tycker jag. Men det är ju å andra sidan ett tag sen jag var tonåring, och jag hade inte ens T9 på min mobil på den tiden. Tipstack till @hejg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar