fredag 26 februari 2010

Facebook URL snart lika givet som en vanlig webbsida?

Den takt Facebook växer kan närmast liknas med hur Bruce Banner växer när han blir arg. Snart en halv miljard användare är ju näst intill overkligt.

När Facebook tar upp mer och mer marknadsandelar på internet blir det självklart för företag och organisationer att synas där. Det är enkel matte, och detta har nog de flesta hajjat.

Men, något som jag tyckt mig märka att många missar är att skaffa sig Facebook URLs. Att kunna hitta företags Facebook-sidor genom exempelvis facebook.com/hm borde ju också bli allt viktigare i takt med att Facebook växer. Snart kanske ett Facebook URL är lika viktigt som en vanlig webbadress, det är väl ingen orimlig gissning?

Jag har till exempel lagt beslag på mitt företags logiska URL; facebook.com/mwcommunication Jag funderar rentav på att lägga till den i signaturen på mina mail, under min vanliga webbadress. Är världen, och framförallt mina kunder, redo för detta tror ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar