måndag 11 januari 2010

Ett gott råd till Fredrik Söderström

Som en del av er kanske noterat är jag Bajare. Därför tycker jag såklart att det är tråkigt att Hammarby inte längre spelar i Allsvenskan. Ännu tråkigare är det att klubben riskerar att gå i konkurs på grund av sin dåliga ekonomi.

Därför är jag möjligtvis inte helt opartisk när jag nu plockar fram sågen och går lös på Fredrik Söderströms kommunikativa kompetens. Ett avtal är ett avtal, och det är givetvis den inom Hammarbys ledning som satt sin kråka på ett sådant kontrakt som är klanten här. Men att Söderström inte ens försöker förklara, eller på något sätt ursäktar att han genom sitt agerande äventyrar hela klubbens existens tycker jag är ett hån mot klubbens supportrar.

Nej, här har du ett gott råd Fredrik. Lägg fem papp av dina 120 000 i månaden (vilket är betydligt mer en t.ex AIKs guldhjälte Obolo tjänade) på en snabbkurs i medieträning hos mig. Så slipper du dra på dig fansens avsky i fortsättningen.

En annan som reagerat på detta är Aftonbladets Lasse Anrell. Läs vad han skrev här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar