Ibland får kreativiteten flöda lite väl fritt. Som när den leder till stora upplopp med vandalisering och skadegörelse som följd.
Det var nämligen precis vad som inträffade igår, då ett franskt internetföretag kommit på den briljanta idén att gå ut med att de skulle kasta ut flertalet kuvert innehållandes pengar från en buss i centrala Paris.
Det hela spårade dock ur totalt när inte mindre än 7 000 personer dök upp på platsen. En del av dem var lite otåliga, och istället för att snällt vänta på att arrangörerna skulle "make it rain" fördrev de tiden med att vandalisera fönsterrutor, bilar och butiker.
Arrangörerna såg sig därför tvungna att avbryta det hela, vilket antagligen inte gjorde vandalerna mindre skadebenägna.
Läs mer i DN.
söndag 15 november 2009
Fransk reklamkupp skapade kaos
Etiketter:
blogg,
dn,
Frankrike,
kommunikation,
kreativitet,
make it rain,
media,
mw communication,
Paris,
reklam
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar