På söndag är det nypremiär för skandaldokusåpan Paradise Hotel på Tv6. Att jag kallar den för skandaldokusåpa beror på att det inte ingår något egentligt tävlingsmoment, utan det går i praktiken helt enkelt ut på att erbjuda tittarna så mycket smaskigt som möjligt. Punkt.
Raka puckar från produktionens sida, får man väl ändå säga. Tävlingsmomenten brukar ju ändå komma lite i skymundan av intrigerna.
Frågan är dock om den här typen av program inte har gått ur tiden. Senast Paradise Hotel sändes i svensk version var hösten 2005 i Tv4. Och hela formatet känns faktiskt väldigt mycket "2005". Att det nu dessutom går på mer undangömda Tv6 är också ett tecken på att förväntningarna på tittarsiffrorna knappast är skyhöga.
Kanske är Paradise Hotel bortglömt redan efter premiären. Hittills har dock kvällspressen givit det viss publicitet. Då givetvis negativ sådan, som här i Expressen.
fredag 13 november 2009
Med en touch av 2005
Etiketter:
blogg,
dokusåpa,
kommunikation,
media,
mw communication,
Paradise Hotel,
skandal,
Tv6
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar