måndag 22 februari 2010

Förslag till utveckling av konsumentvägledningen på Twitter

För en tid sedan föreslog Joakim Jardenberg att vi skulle införa taggarna #gladkund och #surkund på Twitter. Jag var då en av dem som skrev om detta.

Hittills har utfallet varit mycket bra, då det dagligen postas inlägg med dessa taggar.

Men det är ju inte alltid man är helt nöjd eller missnöjd som konsument. De produkter och tjänster vi konsumerar har ju ofta fördelar respektive nackdelar.

Kan det kanske därför vara läge att testa en kompletterande funktion? Taggarna #fordel (eller #fördel då det verkar som att å, ä och ö numera funkar i flödet) och #nackdel skulle kunna lyfta fram såväl positiva som negativa sidor på en gång, och funkar såklart också var för sig.

Exempel: En #fördel med Café Frappino, där jag just nu sitter, är att det är mysigt. En #nackdel är att de lirar the best of Lady Gaga idag.

Är ni fler än jag som tycker att det här en en bra idé så får ni gärna föra budskapet vidare. Att jämföra räckvidderna på min och Jockes blogg är ju som att jämföra internet som kommunikationsverktyg med burktelefonen, så jag är beroende av lite draghjälp om det ska bli något av det hela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar