Fascinerande och intressant, och kan nog vara riktigt kul även för er som inte är så inne på marknadsföring, media och sånt. Så många kreativa påhitt att jag inte ens klarar av att välja ut ett exempel bland dem. Tipstack till Jocke.
"So to try to transpose old business models to this new business reality is simply insane." Ord och inga visor från Jeff Jarvis på The Guardian, och jag tycker att han sammanfattar problematiken ganska bra. Man hänger upp sig på att läsarna "bör" betala, och precis som Jarvis betonar, hur bygger man en lyckad affärsmodell på vad kunderna "bör" göra?
Jerry Silfwers veckosammanfattning. Glömde länka till Sofia Mirjamsdotters veckobrev från SSBD förra veckan, men en länk från mig ska egentligen inte behövas. Ni borde redan ha läst när jag länkar.
Uppföljning från lördagens tipsning. Stort grattis till vinnarna i 48h!
Måste dock påpeka att detta inte är någon "Twitter-är-världens-bästa-uppfinning-krönika", utan texten sammanfattar en samling väldigt bra och konkreta sociala medier-tips från Starbucks Brad Nelson. Återigen tipstack till @jocke.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar