måndag 22 mars 2010

MW-Tips: 22 mars

140 Reasons We Love Twitter
Dagens mest självklara läsning för för alla Twitter-addicts kommer ifrån Mashable. Say no more.

Fler bloggar = större konkurrens om att förmedla innehållet, vilket då självklart gör jämförelsen med tidningar relevant. Kom på mig själv med att bli helt till mig i förra veckan, bara för att jag lyckades vara före @aplusk med att dela en video. Kanske ett stort steg för mig, men en gäspning för mänskligheten. Tipstack till Jocke.

Hade jag varit lite barnsligare hade jag nog tyckt att ett "lägga en kabel"-skämt hade varit roligt här. Nu nöjer jag mig istället med att konstatera att det är ett fascinerande projekt.

Jennifer Bark har hittat en intressant historia om hur PR-strategen Laura Gainor skaffade sig ett nytt jobb med hjälp av bland annat Twitter och SlideShare. Kanske funkar i Sverige också?

Gripande reportage från Filippinerna av Gerhard Jörén om en brutal verklighet ganska avlägsen den svenska journalister lever i. Tipstack till Hasan Ramic.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar