torsdag 11 mars 2010

MW-Tips: 11 mars

Ja, varför inte? Internet är ju utan tvekan en av de största uppfinningarna genom tiderna. BBC rapporterar dock att det är lite oklart vem som egentligen skulle få ta emot priset om så blev fallet.

När vi ändå är inne på BBC; har ni inte redan kollat in Superpower Season, som pågår 8-21 mars, så rekomenderar jag att ni gör det nu. Om hur internet har förändrat våra liv.

Intressant artikel i SvD om varför så få unga startar företag, trots att intresse finns. Krånglig byråkrati och brist på startkapital nämns som orsaker. Kanske dags att börja fundera på hur man kan lösa detta då? Att Sverige har Europas äldsta företagare kan ju inte ses som något gott tecken.

Enligt Resumé ska Aftonbladets sportjournalist Robert Laul sadla om och bli hovreporter inför det stundande kungliga bröllopet. Samma Laul som nyligen gav sig på SVT's Jonas Karlsson på sann högstadiemanér. Jag är mållös.

En till artikel från Resumé. Nu kan man snart leka med Don Draper i dockskåpet. Mad Mens skapare Matthew Weiner har dock följt arbetet noga för att se till att dennes polisonger återges korrekt.

Det är såklart aldrig kul med dödshot, men bortsett från det är jag ganska trött på denna Lars Vilks och att han har lyckats bli någon slags symbol för yttrandefriheten. Därför kan jag inte låta bli att låta mig roas av Viktor Barth-Krons summering av det hela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar