torsdag 4 mars 2010

Dags att utveckla bloggandet lite

Jag skrev mitt första inlägg i den bloggen i september förra året. Det är inte så förfärligt länge sedan, men jag har redan hunnit tänka om flera gånger angående vad jag egentligen vill skriva om.

Till en början så var bloggen enbart tänkt som en "företagsblogg" för mitt då nystartade företag MW Communication (därav namnet givetvis). Tonen var i princip uteslutande väldigt formell, och jag skrev ofta rena nyhetsinlägg, där jag återgav nyheter från DN, Resumé samt även vissa utländska medier. Detta har det blivit med tiden blivit mindre av allteftersom jag börjat inrikta mig på lite djupare inlägg med mer inslag av personlig analys.

Så kommer jag att fortsätta. Bloggen bör därför inte ses som en företagsblogg, utan mer som en blogg som drivs av en företagare. Det kommer kanske bli lite glesare mellan inläggen, men jag kommer istället att lägga mer krut på varje enskilt inlägg. Jag kommer även att försöka utveckla bloggen lite ytterligare, bland annat genom att börja tematisera tydligare. Exakt vilka teman detta kommer att innefatta och vilka andra eventuella förändringar som kan komma har jag inte riktigt bestämt än, men jag funderar för fullt!

Imorgon åker jag på semester till Venedig med min kära sambo Karin i några dagar, och när jag kommer tillbaka kommer jag börja ta itu med det något nya upplägget på bloggen.

Till sist! Ett stort tack till alla er som läser bloggen. Alltid lika roligt att bli läst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar