tisdag 9 februari 2010

MW Communications inbjudningssällskap

Då allt fler använder Facebook som marknadsföringskanal börjar systemet med inbjudningar bli mer och mer kaosartat. Det är ju som bekant möjligt att bjuda in vänner till pages, grupper och evenemang, men i och med att fler och fler tillämpar detta skjuter antalet inbjudningar i höjden, och allt börjar mest likna något slags digitalt anslagstavla-krig.

Då gäller det att effektivisera, att direkt hitta de som kan vara genuint intresserade av det du erbjuder. Istället för att slösa tid på att spamma de som är totalt ointresserade.

Med detta i bakhuvudet har jag skapat en grupp där vi som använder Facebook som marknadsföringskanal kan hjälpas åt att höja kvaliteten på inbjudningarna. Här länkar man till det man vill ha hjälp med inbjudningar till, och anger vilken målgrupp det riktar sig till.

Inbjudningar uteslutande baserade på målgruppstänk helt enkelt.

Reglerna är enkla:
1. Ange alltid målgruppen/målgrupperna när du ber om hjälp.
2. Alla hjälps åt, för varje gång man själv ber om hjälp bör man själv ha hjälpt till minst en gång. För att bekräfta att man hjälpt till skriver man detta i en kommentar till den aktuella länken.

Gruppen är till en början stängd, för att kvalitetssäkra innehållet. Men vill du vara med, så skicka bara en request med en liten kommentar om vad du jobbar med osv, så löser jag det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar