onsdag 10 februari 2010

Google Buzz, flipp eller flopp?

Google tar nu upp kampen med Twitter, och kanske framförallt Facebook, om internetanvändarnas tid. Google Buzz är utmanaren som de nu hoppas ska börja stjäla marknadsandelar.

Läs mer i DN eller SvD.

Det har tidigare rapporterats att Facebook och andra liknande tjänster tar upp alltmer av internetanvändarnas tid, och det är såklart den marknaden Google nu vill in på.

Jag ställer mig till en början lite skeptisk till Buzz. Tjänsten verkar visserligen vara användbar, men det känns inte som att den erbjuder speciellt mycket som Twitter och Facebook inte redan erbjuder. Men, jag kan givetvis ändra mig. Rom byggdes inte på en dag, och det gjorde inte Facebook heller. Även om det har gått lite snabbare fram för den sistnämnda.

Det som jag annars noterar som mest intressant med tidningarnas artiklar (från TT) är att de nämner att Hotmail är den största mailtjänsten idag. Kanske något jag borde veta, men likväl obegripligt sett till kvaliteten på tjänsten. Borde väl vara av samma anledning som gör fortfarande gör Internet Explorer till den överlägset mest använda webbläsaren. Bill Gates måste verkligen skratta hela vägen till banken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar