Sandryds Handel har sannerligen gått från okänt till ökänt, över en natt bokstavligt talat.
Artikeln i DN har just nu kommenterats 228 gånger. Motsvarande artikel i Aftonbladet 225 gånger och i SvD 123 gånger. Vid en snabb granskning ser man ganska omgående att de allra flesta är emot tilltaget.
Rent spontant undrade jag först om det brunnit i skallen på den hos Sandryds Handel som uppenbarligen fått för sig att detta skulle vara en smart PR-kupp. Efter lite närmare begrundande gick det upp för mig att det snarare handlar om en generationsklyfta. Den lite äldre generationen, som jag misstänker att de ansvariga tillhör, insåg för det första inte hur starka motreaktioner detta tilltag skulle få, att det inte skulle gå att enkelt avfärda det som ett skämt. För det andra insåg de inte konsekvenserna av att få en i princip enad bloggosfär emot sig.
tisdag 17 november 2009
Dagen efter
Etiketter:
blogg,
debatt,
kommunikation,
media,
mw communication,
PR,
Sandryds Handel,
The Pirate Bay
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar