Att lyckas sticka ut på dejtingsajterna är inte lätt, och alltför många försök slutar med att klichéerna haglar tätare än i amerikanska High School-komedier. Därför låter nu Match.com elever ifrån Berghs copylinje hjälpa ett antal medlemmar av deras medlemmar med beskrivningar av dem själva.
Hanna Bergholm, marknadschef på Match.com, säger såhär till Dagens Media:
”Vi har väldigt många medlemmar och vi märker att folk har svårt att beskriva sig själva. Det blir gärna samma typer av formuleringar och beskrivningar, vilket gör att de inte skiljer ut sig. Vi har länge funderat över hur vi ska hjälpa medlemmarna och kom då fram till att självklart ska vi ta hjälp av de kommande stjärnkreatörerna.”
Men är det vedertaget legitimt att framställa sig som bättre än man kanske egentligen är på detta sätt. Vad kan detta egentligen liknas mest med?
1. Att ta en sväng till solariet och skaffa en diskret bränna innan första dejten – en liten oskyldig manipulation enligt de flesta.
2. Att ta ett SMS-lån på 10 papp, bjuda på lyxrestaurang, dyr champange och hela deluxepaketet – snarare en ren bluff skulle nog de flesta svara.
Därmed inte sagt att alla skulle låta sig imponeras av vare sig en diskret solariebränna eller massa flashande med pengar, men ni förstår poängen.
onsdag 14 oktober 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar