onsdag 14 april 2010

MW-Tips: 14 april

Eller $3.60 per fan. Källan är densamma, sociala medier-konsultföretaget Virtrue.

Få utvalda får annonsera på Twitter
Klagade lite på att Dagens Media var sena på bollen angående Twitters sponsrade tweets. Men Resumé var ju tydligen ännu senare, ett helt dygn efter till och med. Och att försöka rädda situationen genom att tvinga fram en annan vinkel med hjälp av några amerikanska citat hjälper inte. Bloggar 1 - branschmedia 0.

Här gjorde dock Resumé ett bra jobb. Grundlig frågestund kring Sydsvenskans nya sajt, som var det stora samtalsämnet idag. Om ni är intresserade av min åsikt så blir det tummen upp, även om jag givetvis håller med experterna om att det finns mycket att jobba vidare med.

Men hallå ÖSK, vad har ni ert Twitter-konto till, om inte till att förmedla ut nyheter snabbt? Inget eget på webbplatsen heller om detta. Bassombeng var ju en stjärna i laget förra året, så nyhetsvärdet är stort. Då gäller det att gå ut med info fort och visa att man har kontroll på situationen. Och vill man vara seriös med sin sociala medier-närvaro så duger det inte att bara skicka ut de roliga nyheterna.

En "oldie", som jag hittade i samband med länk nummer ett. Men ändå intressant om man inte har läst det tidigare. Exempelvis fick Papa John's tydligen 200 000 nya fans genom att locka med gratis pizza. Att gratis är gott blir inte mycket tydligare än så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar