onsdag 16 december 2009

Gradvall summerar

Få svenska populärkulturskribenter, om ens någon, levererar så bra material som Jan Gradvall. Så när Gradvall pusslar ihop en lista med 00-talets bästa låtar, album, filmer och TV-serier, så blir det automatiskt en länk från mig. Trots att det egentligen har väldigt lite med kommunikation att göra.

Vad som däremot har väldigt mycket med kommunikation att göra är hans briljanta krönika om svensk nöjesjournalistik. Från Dagens Industri 11 december.

Angående listan så kliar det naturligtvis extremt mycket i fingrarna. Men det är ju trots allt en medieblogg jag driver, så jag nöjer mig med att konstatera att Gradvall har god smak gällande valet av The Wire, samt att han fått med Mitt hjärtas förlorade slag på filmlistan. Hade dock gärna sett Infernal Affairs på den sistnämnda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar