Mäklarföretaget Erik Olsson Fastigheter verkar inte sitta på speciellt mycket kompetens inom området kriskommunikation. DN rapporterade tidigare i höstas om en Stockholmsfamilj som hamnade minst sagt i skiten när de skulle köpa en lägenhet förmedlad av företaget.
Handpenningen på över 500 000 kronor gick nämligen upp i rök i samband med att säljaren drog sig ur affären, och det visade sig att då att mäklaren knappast borde ha behövt bedriva något CSI-arbete för att kunna räkna ut att säljaren inte var guds bästa barn, vilket framgår ganska tydligt i artikeln.
Alla kan väl klanta till det nån gång. Men hos Erik Olsson Fastigheter verkar detta dock inte ha varit en engångsföreteelse. Idag publicerar DN en artikel om ytterligare en familj som försatts i en mycket jobbig situation på grund av att mäklaren inte haft koll på (eller avsiktligt glömt att informera om) läget. Det kan ju som köpare vara av intresse att veta att säljaren har flytt landet med stora skatteskulder, och att huset de planerar att köpa är utmätt av kronofogden.
Till att börja med kan man ju undra vad Erik Olsson Fastigheter är för ett företag som gör såna här grova missar. Sen kan man ju undra varför de inte lägger lite mer energi på att lösa problemen innan de blir storskurken i en följetong i Sveriges största dagstidning.
fredag 18 december 2009
Att mörda sitt varumärke
Etiketter:
dn,
Erik Olsson,
fastigheter,
kriskommunikation,
mäklare,
varumärke
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar