Som jag tidigare rapporterat är intresset för Jerry, den nya karaktären i ICA-reklamen, rekordstort.
Detta gör nu också avtryck på Facebook, där Jerrys fanpage går som tåget. I skrivandets stund är antalet fans uppe i 158 000, och det finns hittills inget som tyder på att tillströmningen av nya fans har börjat avta. Att hävda att Jerry är Sveriges hetaste kändis just nu, i alla fall på Facebook, är enligt mig inget orimligt påstående.
Ska bli intressant att se hur pass mycket traditionell media hakar på Jerry-hypen. Inom bloggsfären har rapporteringen varit väldigt flitig, men utanför de sociala medierna har han hittills inte genererat i så många artiklar. En snabb sökning på Google ger två träffar på de tre första sidorna, Nyheter24 och GP. Båda artiklarna ger visst utrymme för personen bakom Jerry, 40-årige vaktmästaren Mats Melin, vilket kan ses som en hint om hur den framtida bevakningen kan komma att se ut. Att eventuella kommande artiklar kommer att fokusera än mer på Melin och mindre på karaktären känns som en rimlig gissning.
söndag 1 november 2009
ICA-Jerry fortsatt poppis
Etiketter:
blogg,
Facebook,
GP,
ica,
ica-jerry,
kommunikation,
media,
mw communication,
Nyheter24,
sociala medier
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar