Det är som alla vet hårda tider för tryckt press. Men kändistidningarna håller fortfarande fortet. I den senaste Orvesto-undersökningen ökar samtliga kändistidningar sin räckvidd jämfört med förra året. Allra starkast står Hänt Bild, som ökat med 13 procent.
Inom lumpensnusk-genren sviker dock läsarna. Kanske beror det på att allt färre gör lumpen? Bingo Rimérs Moore tappar t.ex. hela 24 procent. Däremot ökar de mindre grabbiga mansmagasinen King och Café, med 3,4 respektive 3 procent.
Läs mer i Dagens Media, eller läs hela Orvesto-rapporten här.
torsdag 8 oktober 2009
Kändisar upp – Bingo ner
Etiketter:
bingo rimér,
blogg,
café,
dagens media,
hänt bild,
king,
kändisar,
mw communication,
orvesto
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar